Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Val av träd, hjälp mig med inspiration!, Radhustomt med blandhäck
          MissLeia
          Inlägg 27-03-2011, 20:03
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 170
          Medlem nr: 41 318

Hej!

Flyttade in för 3 år sedan, vid inflytt så bestod häcken av ölandstok och en en hägg mitt i. Stockholmsområdet, öppet läge med sol hela dagarna.

Jag har utraderat all ölandstok och planterat lite smått och gott i buskväg, jag är inte överdrivet förtjust i dessa väggar av syren som alla grannar har, jag vill ha liv, färg och att saker händer. Ett rum som förändras varefter.

Till saken. Häggen i mitten är ganska stor. Jag vill plantera träd på vardera sida för att få lite höjd, men samtidigt få det inte bli för instängt. Men träden får inte bli för stora eftersom det rör sig om en radhustomt, samtidigt inte för pluttiga för det ser löjligt ut bredvid häggen.

Vad har ni för vackra guldkorn i era trädgårdar? Som växlar i vackerhet under årstiderna? Känner ni spontant att ni har några tips så mottas alla råd och tips med öppna armar!

Mvh

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Ludvig Johansson
          Inlägg 01-04-2011, 09:20
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 390
          Medlem nr: 3 773

Kanske det är sunt med att vara lite skeptisk när en zonknäckare som jag föreslår växter. Men det enda trädet som är riktigt ohärdigt i Stockholm är kejsarträd och kanske eventuellt gulved.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-08-2025, 16:49

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon