Det är klart att man har känslor för sina fiskar. Det är härligt att se hur dom växer och förökar sig. Mina kommer, när man pratar med dom - då är det ju mat p.g. Denna vinter tog jag ut sorgen efter fiskarna för en månad sedan. Det har varit duktigt kallt och helt plötsligt märkte jag att syrepumpen inte längre fungerade. Vi misstänkte genast att den varit sönder ett tag , då hålet den höll isfritt isat igen. Bye, bye little fishes. Hällde hett vatten på isen - fick upp ett hål, men det blevså kallt att det isade igen på nolltid. Gav upp med sorg i hjärtat. Men nu har isen smällt och under min tjocka bubbelplast levde och frodades alla fiskarna. Yoho!!! Man blir så glad att man hoppar..... Jag har också haft fiskarna inne något år, då dog två , förmodligen p.g.a.flytten. Den gången tog jag in dom för att vi hade en häger här, som tyckte sig ha hittat ett perfekt matställe! Men tjock bubbelplast över större delen av dammen kan jag rekommendera + syrepump för säkerhets skull. Funkar utmärkt. Åsa
|