Hehe, idag har mina tulpaner varit med på radio

Idag hade de en trädgårdsmästare på radio Match i Jönköping.
Jag var då självklart tvungen att maila och fråga om det här och han tyckte att jag skulle gräva ner krukorna.
Blev inte nöjd med det svaret (jag menar, krukorna är ju STORA och så hjälpsam tror jag inte mannen är)

så jag ringde in och frågade igen (var inte med på radion dock). Han tyckte inte krukorna var så stora och tyckte fortfarande att jag skulle gräva ner dem....ojojoj, han vet inte vilken lerjord vi har här...gräva i den är inte roligt...är det nån som vill göra lerkrukor själv så kom och hämta

Nåväl, jag kom istället på att man kanske kunde gräva ner lökkorgar i den vanliga rabatten nu och flytta över dem i krukan till våren istället.
Det gick nog bra sa han, det enda problemet är att rötterna kan gå så djupt att man skadar dem när man gräver upp lökkorgen.
Man får väl vara försiktig när man gräver upp dem i så fall.
Slutsats: jag gräver nog ner dem i lökkorgar trots allt för då kan jag ha lite höstfägring med ljung i krukorna;)
Tack för alla svar. Provar nog att sätta tulpaner i krukan och ta in den i garaget nästa år men i så fall vill jag inte slösa mina fina Ballade (ifall det inte lyckas, måste ju se hur de ser ut "live")