CITAT (Farbror Blå @ 05-04-2011, 13:39)

Strålande inlägg!!
Helt enkelt huvet på spiken!
Jag är beredd att hålla med!
Khadaffi skjuter ju bara sina egna invånare ifrån hustaken, bombar dom med sitt eget flyg och ställer barn att vara mänbskliga skäöldar framför strategiska mål.
det är ju INGENTING jämfört med de orättvisor vi möter i det svenska samhället!
Här får cheferna för hög lön, här kommer tågen försent, här kan
slapptaskar knappt leva på sina arbetslöshetspengar, här får man ju knappt sprida rasism utan att folk klagar..
så komma å säga att vi som har det sååå svårt ska hjälpa oskyldiga skyttemål i ett annat land, där dom talar konstoga språk å inte ser ut som vi.. det är ju ba' föör mycket...
(Om du klarade att läsa ända hit, villl jag påpeka för alla över IQ fiskmås att jag är ironisk)
(slå upp ordet om du inte hajar)
(obs i kommer efter h i lexikon)
Just nu, i denna stund, i mångas verklighet, i dagens Sverige, är ett sådant uttlande jäkligt onödigt. Föga tröstande för den som är drabbad utan att själv ha kunnat påverka sin situation. Att ställa krigsoffer mot våra offer i socialförsäkringsfiaskot är både riktigt lågt och splittrande.
Socialförsäkringsfrågan är en helt annan fråga men likt förbenat en väldigt primär och viktig fråga för många av oss.
Jag kan fortsätta i din anda med en följdfråga i så fall.
Är det ok för dej att slå, låta dina barn gå utan mat osv osv, bara för att det förekommer att barn som används som mänskliga sköldar i andra delar av världen?