Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Gardencenterjobb
          Tilde
          Inlägg 13-02-2003, 10:15
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 8
          Medlem nr: 743

rolleyes.gif Hej alla trädgårdsmänniskor!
          Jag arbetar i ett mindre gardencenter - och börjar snart den stressiga men roliga vårsäsongen.
          Tänkte ta chansen att fråga er, som säkert är stamkunder i gardencenters, vad ni tycker är viktigt att tänka på för oss som jobbar där!
          Något särskilt ni tycker att vi borde vara extra bra på, något ni önskar att ni kunde hitta i "drömbutiken", det sämsta osv osv. Jätteglad för alla inlägg.
          Om någon har en åsikt om lönesättningen i branschen får ni gärna dryfta den också (inför löneförhandlingstid). Är det rimligt att vi inte ska tjäna mer än de som arbetar i mataffärs-kassan? (Inget ont om det arbetet, har haft det själv - men kunskapskraven är vitt skilda!).

Tack för att ni gör mig bättre på mitt jobb!
          Tilde

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Tilde
          Inlägg 17-02-2003, 16:16
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 8
          Medlem nr: 743

HEJ igen.
          Tack för era råd, ni som skrivit. Speciellt till Ewa Swahn, som tog sig tid att verkligen tycka till. Det är värdefulla uppgifter och jag håller med om det mesta, att det är så det borde vara och det vi ska jobba mot.
          Att få ett gardencenter att ge den "negativa" informationen, tror jag är en utopi, tyvärr. Det innebär inte att jag inte förstår dig!

Till Eva som undrar över utbildningar. Eftersom jag också bor i Skåne så vet jag att här är möjligheterna enorma! Kolla upp Alnarp för heltäckande utbildning och vill du ha något kortare smärtfriare så har nog Önnestad det, liksom Gc-utbildningen i Osby.
          En liten varning dock: att arbeta med växter är underbart, men många romantiserar det lite väl mycket. Det är stress, smuts, kyla och väta framförallt. Och det som är ditt stora intresse nu kan bli det som du minst av allt orkar sysselsätta dig med och njuta av - då du jobbar med det.
          Jag älskar fortfarande växter, men drömmen är alltid ljuvare....

Tack för mig
          Tilde

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 01:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon