Loggade in för att läsa ett mail från Göran och kunde inte låta bli att läsa här tyvärr.
Tack för det trevliga svaret från vissa av er. Biltemahyllan va väldigt praktisk men jag tycker att ikea hyllan är snyggare rent estetiskt. Rost kan vara rätt snyggt om det nu skulle bryta fram. Den finns även i mörgrått eller svart men jag kör på vitt. Vitt, lite rost och fina blommor känns inte helt fel

Jag kom på att jag kan förankra den med vita straps i balkongräcket och i ena sidan kan jag skruva fast den i regeln där nätet sitter fasthäftat. Borde hålla.
Angående mitt utbrott. Malcolms inlägg är totalt onödigt. Mina katter får inte vistas på balkongen utan nät. Punkt slut Det har INGET med min fråga att göra och jag anser inte heller att någon då behöver kommentera saken. Särskilt inte när man är totalt okunnig gällande katter.
På grund av att så många katter ramlat eller hoppat ner från balkonger införde jordbruksverket lag på att man ska näta in sin balkong om katter ska vistas där om man bor mer än 5 meter från marken.
En nära vän förlorade sin katt när han av en olyckshändelse smet ut på balkongen och ramlade ner (han missbedömde räcket och fick inte fäste när han ville hoppa upp för att kika ut). Han ramlade tre våningar ner och bröt ryggen.
För det andra bor jag en halv trappa upp så fallrisk är inte anledningen till varför jag tänker näta in. Mina katter är otroligt nyfikna och de har varit på balkongen i koppel. Alla gånger har de försökt hoppa över. Som jag skrev går en väl trafikerad väg utanför. Har man alla hästaer hemma borde man kanske inse att det nog är säkrast att näta in.
Jag älskar mina katter och jag är en ansvarsfull djurägare. Skulle mina kattere mot all förmodan klara vägen utanför är de av en ras som är värd många tusen så det är lätt att de blir stulna och sålda.
För det tredje är jag snarstucken för jag är så himla trött på forum där nån idiot måste svara antingen otrevligt eller, som i detta fallet, något totalt ovidkommande och taget ur det blå.
Du som haft katter på balkongen utan att det har hänt någon olycka kan jag bara gratulera. Du, eller dina katter, har haft tur. Det är en risk jag aldrig skulle ta.
Nu ska jag försöka få Göran att ta bort mitt konto. Det jag skriver till honom verkar inte gå fram där heller.