CITAT (aram22 @ 13-04-2011, 19:24)

ni vet väl om ni har läst historia att det inte enast handade om religösa saker som e.xp korståget,hitlers jude hat .allt deta var hemskt fel allså enligt mig en stor misstolknig av biblen. jag tycker inte ens att dom vaar rigtiga kristna för då gör man inte så. det var ine jesus mening. skyll inte på kristedomen skyll på dom som missbrukar den. tack för mig slut diskutera ps jag är inte hjärn tvättat ulf ekman är det

jag är inte hjärn tvättad

omogen??? vad väntar du dig av en 13åring ska jag prata som en vuxen??
När du blir äldre kanske du förstår våra synpunkter, men du behöver självklart bilda dig en egen uppfattning om religion.
Jag tror inte att någon ifrågasätter din barnatro, utan alla här pratar med varandra och dig, som vuxna människor brukar göra på internetforum. Alla lägger fram de fakta, som de anser vara de riktiga.
En diskussion om religion kan nog vara lite för mycket att bita i för dig som 13-åring.
Det finns många goda kristna, som ägnar sitt liv åt att hjälpa medmänniskor i nöd. De människorna har min fulla respekt.
Sen finns det de, som påstår sig lyda bibelns bokstav och därför tar sig rätten att förfölja och förnedra människor, som inte är som dem.
De föraktar och förnedrar till exempel människor av annan tro, eller av annan sexuell läggning, än den hetrosexuella normen. De använder religionen som vapen för att tillskansa sig makt och egendomar.
De människorna anser jag inte vara goda kristna.
Men, aram22, stå du fast vid din tro, så länge du mår bra av det. Du kan ju inte på något sätt lastas för vad egoistiska, peninningsugna och maktgalna människor gjort genom århundraden i religionens tecken.
Det blir lättare att kämpa för en sak ju äldre du blir. Självkänsla och självförtroende kommer med åren.
Du kan ju läsa och fundera över alla åsikter, som framförts här. Du kommer nog fram till att ingen har egentligen gett sig på dig. Det är alla vidrigheter och allt mygel, som kyrkan stått för, som folk reagerar på. Sen finns det ju renodlade ateister och agnostiker också.
Och glöm inte att du har många likasinnade i fina kristna församlingar världen runt.