tack så mycket nu förstår jag tack att ni är så förståliga

Sen finns det de, som påstår sig lyda bibelns bokstav och därför tar sig rätten att förfölja och förnedra människor, som inte är som dem.
håller med dig där uppe

CITAT (Cacki @ 13-04-2011, 19:53)

Jag tycker inte att du är störande, men vill du ha en konstruktiv diskussion så kanske du inte ska sätta en sådan rubrik som du gjorde när du skapade tråden. Du började med en indirekt anklagelse om respektlöshet och då får du nog räkna med att människor går i försvar.
Min personliga åsikt om bibeln är att syftet från början var nog gott. Jag tror däremot att vi är fel ute om vi tar den för bokstavligt med alla dess historier. Vill man lära sej något av den så ska man nog försöka se sensmoralen i den istället för att stirra sej blind på sagorna.
Det är många kulturer som använder sej av fantasifull berättarkonst för att förmedla rättesnören att försöka efterleva.
Du tog upp själva skapelseberättelsen och det är absolut en sådan sak som många anser är en ren saga. Så även jag. Är det något i bibeln jag inte tror på så är det just det.
respekterar dig fullt ut

CITAT (Rihane @ 13-04-2011, 20:17)

Är dina föräldrar protestanter också?
ja

CITAT (Gossen Ruda @ 13-04-2011, 19:43)

Nåja, du går ut ganska hårt själv så det är naturligt att du får moteld även om en del här kanske laddar för hårt. Hoppas du inte tycker att jag har gjort det.
nej då du gick inte så hårt

mvh aram
Redigerat av aram22: 13-04-2011, 19:48