CITAT (Christa @ 13-04-2011, 18:34)

Som jag skrev så har jag redan ätit så gott som fettfritt i 3 veckor och det jag är ute efter är om det finns några studier som visar att det är skadligt.
När de berättar om studier i radions nyheter så brukar jag ofta kolla hur studien är gjord och det är vanligt att man drar slutsatser eller vinklar resultat på ett sätt som kan ifrågasättas. Därför är det alltid intressantast att få se originalstudien.
Allt kan inte "bevisas" i studier, det beror på, vad forskaren har sökt efter och alla studier har "motstudier" som "bevisar" att den är fel.
Att alltid hitta kliniska studier, Är inte alenagörande på något vis, då allt är inte studerat tillräckligt ännu.
Någon förespråkar lågfettkost och nästa profet vill att man äter fett.
Tre veckor är inte så lång tid.
Kom igen om ett år, så får vi se om du mår lika bra då.
"på stenålderstiden" åt man allt, inklusive fett och proteiner.
För mycket och för lite skämmer allt, heter det.
Man får försöka hitta en balans, som gör att livet inte är en ständig skräck, för vad som är onyttigt, utan att man får ett sunt förhållande till livet, med både faror och nyttigheter.
CITAT (Anma @ 13-04-2011, 18:00)

Jag vet inte om jag misstolkar dig, Christa, men det jag läser in är att du redan har klara åsikter om vad som är bra och vad inte och det enda du är ute efter är att få bekräftelse. Om någon hittar något som går mot det du tror så ifrågasätter du det på en gång. Varför äter du inte det du tror är bäst för dig, förr eller senare lär det ju visa sig i din kropp om det var bara eller dåligt.
Då är vi två som misstolkar, för jag känner nog samma sak.
Säger man emot, måste man "hänvisa till en studie" oavsett ämnet.