CITAT (Överbölingen @ 13-04-2011, 21:51)

aram22!
Förstår lite ditt grundinlägg. Respekt är ett krävande ord. Även du måste visa respekt för oliktänkande. De flesta människor har respektför livet, medmänniskor, naturens gång och även plötsliga ,tragiska händelser. En del gör ont och andra ger glädje. Låt var och en ha sin egen uppfattning om vem/vad som styrt skeendet till händelsen.
För mig är det fullkomligt egalt vad någon tror på. Att pådyvla en tro är det största fel som världsreligionerna har gjort. Det är och förblir var människas rättighet att lägga sin tro var man vill. Men att bestraffa den som ändrar uppfattning är fel.
Ingen människa är hedning. Ingen människa är rättrogen mer än andra. Inte ens präster. Pedofilismen inom katolska kyrkan är en effekt av celibatet. Hur är läget på nunnesidan? Har det utretts? Tvivlar på att vår egen kyrka har helt rent mjöl i påsen. Konfirmationsläger?
Den tro vi har skall vi ha i fred för andras tyckanden. Dörrknackarna får enkel biljett till varmare trakter.Det är inte på det viset som religion skall spridas. Här i byn ringer grannarna och förvarnar.
jag är inte jehovas vittne som ringer på folks dörrar. sen så respekterar jag atieister efter som mina vänner nästan alla är det. jag skrev ju att alla har ju sin upfattning i första inlägget.
CITAT (Cacki @ 13-04-2011, 21:31)

Vill man se det från ett positivt perspektiv så ligger nog en moralisk baktanke närmare tillhands. Men visst har hela idén gått snett under vägen...väldigt snett.
Fast precis som Red Top så respekterar jag tillfullo alla kristna som verkligen hänger sej till att göra gott för sina medmänniskor.
sant!

det gick mycket snett för folk missbrukade religonen
[quote name='Överbölingen' date='13-04-2011, 21:51' post='1391159']
aram22!
Förstår lite ditt grundinlägg. Respekt är ett krävande ord. Även du måste visa respekt för oliktänkande. De flesta människor har respektför livet, medmänniskor, naturens gång och även plötsliga ,tragiska händelser. En del gör ont och andra ger glädje. Låt var och en ha sin egen uppfattning om vem/vad som styrt skeendet till händelsen.
själv klart respekterar jag oliktänkande
Redigerat av aram22: 14-04-2011, 05:59