Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Minns ni några Emil-hyss från er barndom?, dvs sånt som inte var illa menat, men blev fel
          Eva i Skåne
          Inlägg 13-04-2011, 12:45
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Värmebölja - skolavslutning i 1:a eller 2:a klass - vattenkoppor och fick inte gå, men fick vara ute en stund på balkongen som tröst.
          Min bror och jag hade gjort egna "vattenpistoler" genom att göra hål i korken på nån plastflaska. I brist på sysselsättning vattnade jag balkonglådorna genom att trycka på min flaska. Korken gick av. Två våningar nedanför satt en äldre flintskallig man och solade... whist.gif
          Snickarboa hade vi ingen, men jag fick inte vara mer på balkongen den dagen nono.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Monica M zon 4
          Inlägg 14-04-2011, 06:06
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 070
          Medlem nr: 21

När jag var liten bodde vi bredvid en kyrkogård. På våren satte folk påskliljor och tulpaner i vaser på gravarna. En del hade jättemycket blommor i vaserna, men på en del gravar fanns inga blommor alls. Det tyckte jag och min kompis var orättvist. Så vi började dela upp blommorna.

När mamma kollade ut genom fönstret hade vi famnarna fulla av blommor och gick och satte blommor på alla gravar. Mamma rusade ut och ryckte åt sig alla blommor och började försöka sätta tillbaka blommorna på rätt ställe. Fanns det vatten i vasen skulle det förmodligen vara en bukett där, men skulle det vara påskliljor eller tulpaner? Kan tro att det var många som blev förbryllade när de besökte gravarna och såg att deras blommor bytts ut.

Min kompis hade en pudel som dom fick åka och klippa med jämna mellanrum. Jag tyckte det var orättvist att vår hund inte fick klippa sig så jag fixade det själv. Hunden skämdes och låg och tryckte under mammas säng tills pälsen växt ut igen. Hon vägrade nästan gå ut och kissa. Vi hade en jämtlandsspets.

Jag klippte ner alla mammas krukväxter för jag ville köra hö. Bönderna gjorde ju så på hösten med allt gräs och all säd. (Det var kanske så mitt trädgårdsintresse började?)

Jooo, jag har gjort en hel del hyss... blush.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 14-04-2011, 09:55
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Monica M zon 4 @ 14-04-2011, 07:06) *
          När jag var liten bodde vi bredvid en kyrkogård. På våren satte folk påskliljor och tulpaner i vaser på gravarna. En del hade jättemycket blommor i vaserna, men på en del gravar fanns inga blommor alls. Det tyckte jag och min kompis var orättvist. Så vi började dela upp blommorna.

När mamma kollade ut genom fönstret hade vi famnarna fulla av blommor och gick och satte blommor på alla gravar. Mamma rusade ut och ryckte åt sig alla blommor och började försöka sätta tillbaka blommorna på rätt ställe. Fanns det vatten i vasen skulle det förmodligen vara en bukett där, men skulle det vara påskliljor eller tulpaner? Kan tro att det var många som blev förbryllade när de besökte gravarna och såg att deras blommor bytts ut.

Min kompis hade en pudel som dom fick åka och klippa med jämna mellanrum. Jag tyckte det var orättvist att vår hund inte fick klippa sig så jag fixade det själv. Hunden skämdes och låg och tryckte under mammas säng tills pälsen växt ut igen. Hon vägrade nästan gå ut och kissa. Vi hade en jämtlandsspets.

Jag klippte ner alla mammas krukväxter för jag ville köra hö. Bönderna gjorde ju så på hösten med allt gräs och all säd. (Det var kanske så mitt trädgårdsintresse började?)

Jooo, jag har gjort en hel del hyss... blush.gif

Känner igen det där beteendet. giggle.gif
          Jag var också mycket för att hjälpa till, så det blev en del förvecklingar.
          Skulle hjälpa min trötta mor att städa,(hörde ofta "man får först städa på jobbet och sedan hemma) så när jag skulle vädra, tänkte jag inte på fönsterhakar, eller att det var halv storm ute.
          Det fönstret med båge och allt, hamnade tre trappor ner på gården.
          Min mor var inte speciellt tacksam kan jag berätta. crying.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 14:11

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon