förstår inte riktigt meningen med inlägget.klart att företag strävar efter marknadsandelar o vinster.det är det företagande går ut på.om inlägget går ut på att visa ägarbilden bakom kan det kanske vara kul för en del.personligen bryr jag mig inte särskilt vem som äger ett stort bolag. de stora kedjorna erbjuder lågprisalternativ men med ett snävt sortiment,många handlar här,företrädesvis de som inte har trädgården som det stora intresset utan nöjer sig med en mellannivå.de riktiga nördarna odlar själva från frö oftast inköpta från sin förening eller specialfirmor.sedan finns det tack o lov fortfarande riktiga plantskolor med eldsjälar men även de måste gå med vinst o sälja annars försvinner de.leva enbart på nördarna går inte,de är alltför få o utspridda.men oftast är det i de små plantskolorna man hittar utbud o variation.min förhoppning är att de små skall upptäckas av fler trädgårdsentusiaster o se bredden på växter som finns.de stora kedjorna kommer aldrig att bry sig om stor variation,de är bara intresserade av att sälja mängdvaror. det är upp till oss vad vi vill ha i vår trädgård,samma som grannen eller vill jag sticka ut o ha lite udda,vackra växter? Ulf
|