CITAT (Gita @ 22-04-2011, 19:10)

Nu kan vi ju välja och tur är väl det. För min del väljer jag att handla där det för tillfället gynnar mig mest, där jag får mest mest/bäst ut av mina pengar, inte för att gynna ett enskildt företag. Naturligtvis väljer jag det billigaste om varan håller samma kvalitét på olika ställen och jag har aldrig haft problem med växter inköpta i "min" Plantagenbutik. Nu kanske det är så att just den butiken är ovanligt välskött, vad vet jag.
Naturligtvis handlar jag i vanliga plantskolor också, Plantagens utbud är ju ganska begränsat, men jag har inte hittat någon som jag tycker är toppen. Plantmarknaden Lindesberg och Zetas är väl ganska bra men innebär i båda fallen en bilrresa på ca 30 mil, dyrt och inte klimatvänligt. Zetas har ju dessutom väldigt höga priser på sina växter som normalt inte är av bättre kvalitét än någon annanstans men utbudet är stort och miljön väldigt inspirerande, för att inte tala om den supergoda mat som serveras i deras reataurang.
Gita
jag håller med

jag handlar och ger mina pengar där jag får nåt ut av det, inte skulle jag handla i en dålig plantagenbutik eller dålig plantskola. och även jag handlar mycket på plantskolor (de som jag såklart gillar).
jag har aldrig heller haft problem med växterna från den plantagen jag handlar ifrån (tagne). men det är kanske bara dessa två planategn butiker i hela landet som är bra ?? ''din och min''
höstrean på plantagen är höjdpunkterna i mitt trädgårdsår. då händer det att jag nog betalar någons lön