CITAT (*Stintan* @ 23-04-2011, 10:47)

Ändå kan man väl tycka att det är synd att de stora kedjorna blir så stora att de konkurerar ut även de bra små som faktist inte har så stora marginaler att de klarar att förlora för mycket marknadsandelar. Det är ju vad som skett inom nästan alla brancher. Kundunderlaget är helt enkelt för litet på många platser och ibland kan man nog tycka att etableringstillstånden borde vara restriktivare. Många orter är ju nästan helt tömda på butiker så folk måste åka bil långväga till något köpcentrum där kedjorna huserar och de få butiker som finns kvar kämpar i motvind ett tag innan de också tvingas lägga ner.
jo jag håller ju med där också, att plantagen skulle ta överhelt är ju inte kul, men så kommer det nog inte bli. men sedan vill jag inte fördömma ut hela kedjan/alla kedjor (då det faktiskt finns bra butiker inom kedjorna med bra utbud, kunnig personal). det kanske låter konstigt men jag vill ha alla kedjor plus alla bra plantskolor. då jag får
ut mycket av bägge.
plantagen själva måste ju ha intresse av att etablera sig i ett viss område, nu verkar det vara som att dom håller till utmed kusterna och i större städer/samhällen, en special plantskola som bara har perenner eller buskar i södra Småland mitt ut i skogen går nog ganska säker
DÄR vi hittar dom
riktiga ovanliga växterna
. eller andra liknande special plantskolor utspridda ibland mitt ute i skogen eller på landsbygden.