Hallå Flaxss!
Allting är relativt. Dvs att har man möjlighet så kan man göra det. Visst vore det vär kul om en granne med möjligheten kom upp med några plantor till dig? Du sparar ingen förmögenhet och försäljaren går inte i KK. men det är ett litet steg på väg mot ett stort.
Alla ideer och förslag varifrån de än må komma måste ju ses från den enskilda förutsättningen. Balkong eller 12 kvm rahusträdgård eller har en annan entusiast en 1000 kvm trädgårdsyta eller mer. och utrymme för extrqa plantor. Den som har möjlighet och utrymme kan göra något. Så är det bara.
Jag skull rent teoretiskt kunna plantera en 92 meter lång avenbokshäck här. Men varför skulle jag göra det. Dels zonen som är galen, dels skulle den skymma utsikten över lägdorna.
OK mina frösådder av Petunia och Lobelia har gett överflöd. Jag har delat ut till grannar för det bär mig emot att kasta i komposten. Vissreligen har det tagit tre veckor till jämfört med köpta plantor innan de blommat men i stället har de blommat överdådigt när de väl kommit igång.
Redigerat av Överbölingen: 23-04-2011, 23:26
|