Jag har inte haft tid att svara förrän nu. I helgen har vi haft barndop med den närmaste familjen samt ett par av våra vänner närvarande. Ett tjugofemtal vuxna och ett femtontal barn.

Mycket jobb men roligt!
CITAT (Peztis @ 22-04-2011, 19:52)

Alltså, de slaviska språken är verkligen en helt annan sak än våra germanska eller romanska som man är "van" vid. Vem har väl hört talas om ett ord helt utan vokaler...?
Joho då! På serbiska finns (minst) ett ord och det är "prst" vilket betyder finger.
Japp, jag är oerhört intresserad av språk!!! Och har förmånen att vara ingift i en serbisk familj så jag kommer i kontakt med det slaviska språket också, inte bara det germanska (svenska) och romanska (spanska, franska och latin som jag läste i skolan).
Visst är det roligt med språk! Jag tycker också att det är fantastiskt intressant. Vad sägs om "Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch" som visserligen inte är ett ord utan ett ortnamn på en liten by i Wales. Namnet är en beskrivning av byns läge; Något i stil med "Den lilla byn på kullen med tre träd intill...."osv.
CITAT (pelargonfreak @ 23-04-2011, 06:51)

Vad påhittig du var med alla lösenord, läcker blomma hoppas man lyckas

Tack! Jag hoppas också att ni ska lyckas med Praktportlaken hos er. Den är inte särskilt svår. Håll bara sådderna lätt fuktiga och tänk på att
inte vattna för mycket sedan när plantorna har blivit större. De tycker om sol och värme.
Lycka till!
Redigerat av Rosmarin: 28-04-2011, 11:50