Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Sorkvinter?
          Gossen Ruda
          Inlägg 19-04-2011, 16:33
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Det ramlar in rapporter om stora sorkskador i den ena avdelningen efter den andra. Det tycks ha varit en vinter som passat sorkarna, kan det ha varit snömängden? Jag ser visserligen vid sommarstugan att sorkarna har varit igång ovanligt mycket men inte så att jag har några skador. Gnagartillgången tycks ha varit god men den går i cykler så det kanske blir bättre till nästa år.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          konichiwagirl
          Inlägg 01-05-2011, 09:18
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 23
          Medlem nr: 21 234

Det är definitivt sorkår i år. Jag har suttit och läst som en besatt om sorkfeber då vi bor i ett högriskområde och har en liten ettåring som stoppar allt i munnen... Gynnsamma somrar och bra snötäcke på vintern --> fler kullar --> sorkår.

Här är de inte speciellt lättskrämda, eller också beror det på att det finns i så stort antal att de inte bryr sig. De håller till och med till under vår farstukvist. Vi har krattat gräsmattan (innan vi insåg att det innebär risk för att smittas med sorkfeber...) och försöker hålla undan så att det inte finns så många gömställen. Igår räknade jag två stycken på ett par minuter. Grannen har katt som tydligen är borta morgon och kväll. Och hon kunde inte förstå vad han gjorde, liksom att "han vill inte ha någon mat nuförtiden!". :-)

Det är lämmelår också och de vandrar: http://www.dn.se/nyheter/sverige/lammelar-i-fjallen. En vän bosatt längre upp mot fjällen har hundar som tar fyrtio-femtio stycken per dag.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-08-2025, 17:00

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon