CITAT (Taraxacum @ 04-05-2011, 21:59)

Japp, där satt det! Detta är mitt värsta. Jag har visst ordningssinne, men lite ojämt fördelat. Allt som påminner om att jag misslyckats med att dressera familjen (man + barn) är ren tortyr. Stryka, tvätta, putsa är i princip ok, men oreda - misslyckandet i att nå familjen med budskapet "varje liten pryl" i ett hem bor någonstans, det mina vänner...
Det är bara att släppa taget

Vi har våra tonåringar /unga vuxna boendes i en egen del av huset, de har faktiskt ett helt våningsplan för sig själva. Där får de ha det hur de vill! De är faktiskt mycket mer stränga mot varandras tillkortakommanden i städväg än vad vi hade orkat eller velat vara

Ju äldre de blev desto mer började de uppskatta att ha det rent och fint omkring sig men det var rätt stökigt de första åren de "bodde själva" och då var de mellan femton och arton år. Så det blir bättre med åren Taraxacum det gäller bara att överleva tills de blir stora och förståndiga

Också skönt att slippa städ-tjatet hemma, mycket trevligare att kunna prata om annat med sina barn