1. Putsa fönster. Det spelar ingen roll vad jag köper för mirakeltrasor och medel eller hur jag putsar och gnor eller skrapar. Det blir flammigt och ränder och värre än det var från början. Till råga på allt har jag musarm så jag kan inte putsa mer än en ruta per dag. Nu för tiden hyr jag in en städfirma som putsar. Dom gör det på ett par timmar och det blir skinande blankt. Tack RUT!
2. Damma. Torka alla lister och prylar gör mig galen. Jag tycker det är ok att plocka ner böckerna ur bokhyllan och dammsuga och göra fint men lister, tavelramar och prylar är mördande trist.
3. Stryka. Som tur är blir det färre och färre kläder som behöver strykas. Tack och lov för strykfria skjortor!
Resten av hushållsarbetet tycker jag är rätt ok.
Borde nog också påpeka att rensa avlopp hör inte till hushållsarbete! Det skulle jag aldrig i livet göra.

Har som tur är en man som kört slamsugningsbil och som tål det mesta äckelheter. Jag brukar säga åt honom att det stod i det finstilta i äktenskapslicensen att det är hans ansvar att rensa avlopp och deklarera. Han brukar förbanna att han inte läste tillräckligt noga.