Jag gillar när killar gör som du, det är både omtänksamt och artigt. Fast släppa före på bussen kanske inte är det vanligaste man kan se när folk ofta står i kö, det blir lite som i kassakön på ICA på nåt sätt så där förväntar man sig aldrig att få gå före. Sen tycker jag att man även som tjej kan visa samma artighet mot andra ibland beroende på situation. Jag tycker inte att det har så mycket med jämställdhet att göra utan mer med vett och etikett och det uppskattar jag. Antar att du gjort likadant om det varit en gammal kvinna för gamla människor har jag själv alltid försökt visa artighet för som att öppna dörrar, lämna min sittplats på bussen om det var fullt mm.
I min gröna ungdom var jag på krogen med en fransman en gång och han var sådär superartig med allt. Vi beställde in nån sorts fisk och till min förvåning tog han min talllrik och benade ur fisken åt mig innan vi började äta som om det var den naturligaste sak i världen medan jag satt där som ett fån och nästan tyckte det var lite pinsamt

Nu när jag tänker på det så var det ju bara gulligt.