CITAT (Motti @ 06-05-2011, 23:17)

Det är en man som är toppstyrd och gör allt som hon bestämer att han ska göra och han gör det för att han inte har stake nog att säga ifrån att så ska det va!vi är olika kan vi inte få vara det ?Har set många män som blivit fjollor för att de är toppstyrda av sina kvinnor ,svaga män som inte vågar hävda sig och sin manlighet .Inget för mig i alla fall.
Vad är manlighet ? Att vägra hjälpa till hemma ? Att aldrig säger aldrig vara barnledig ? Att sätta ner foten och bestämma över sin fru ? Att rapa , fisa och lukta svett ?
Vad är manlighet ?????
Jag finner ingenting av detta vara en merit , skulle aldrig i livet leva ihop med någon som" toppstyr " mig genom att visa lite stake och vägra dela på sysslorna i hemmet p g a att det inte är "manligt " .
Vilka dumheter !!! Vi borde alla få vara de vi är oavsett kön och inte behöva bli kallade för det ena eller andra om vi ställer upp för varandra och hjälps åt med olika sysslor .
Har du aldrig förstått att vi är olika , t o m inom samma kön finns det olikheter , och varför skulle vi inte få vara det ?
Låt folk vara som de är , sätt inte epitet som " kvinnligt " eller " manligt " på dem där manligt står för något bra medan kvinnligt endast anses som dåligt .
Vi är har alla rätt att vara stolta över vilka vi är ovsett vilka sysslor vi utför.
Vad är det " fjolligaste " du vet ? En manlig sjuksköterska eller , o ve och fasa , en manlig barnmorska ?
Redigerat av mamamaggan: 07-05-2011, 01:07