CITAT (Motti @ 06-05-2011, 23:06)

Min tanke :)ingen kvinna vill väl ha en man som är en fjolla ?en man ska väl få vara en man precis som vi ska få vara kvinnor.Om man ser en naken man och en naken kvinna så ser man ju klart och tydligt att vi är olika !sen att vara hövlig och omtänksam har ju inget med kön att göra enligt min åsikt.I dag jobbar ju båda två lika mycket därför har könsrollen blivit en annan men nog fan vill jag att min man ska vara man !och inte någon androgyn varelse,och för all del jag gillar att vara kvinna och bli uppvaktad men jag är inte rädd för att ta i gräva gödsla osv,men när helgen kommer vill jag gärna klä upp mig och vara just kvinna precis som min man vill vara man
säger som min svåger :man måste vara lite gullig mot sin fru

men man slutar ju inte att vara kvinna bara för man inte gör ''typiskt kvinnliga saker''.
det finns väl ingen kvinna som vill ha samma som en annan (någon annan vill ha ''såkallad'' fjollman, en annan en mansgris en annan vill ha en annan kvinna).
som jag skrev innan till vis del särbehandlar jag kvinnor och män (dock inte oartig eller så), imed att jag nog sällan skulle låta en kille, man gå före (äldre möjligen) däremot tjejer, kvinnor, damer får alltid gå före mig.
men det du skriver är ju typsikt inom rollerna och så ska det väl inte behöva vara, att en man ska va man och göra manliga saker. kvinnor ska få göra ''okvinnliga saker''.