Kinesiskt ordspråk: Har du fått kirskål i din trädgård, sälj huset!
Vet inte hur sant det är men jag tror det är svårt att hitta en köpare. Fast det är inte omöjligt att vinna kampen, jag är på god väg vid sommarstugan. Gräv upp all jord där den växer, rensa noga och återplantera. Håll koll några år för att upptäcka återväxt. Släng växter som är helt genomvävda. Strunta sen i alla miljönissar, använd Roundup. Särskilt där man inte kan gräva vid buskar och liknande. Roundup kan BARA tas upp via gröna växtdelar, inte via rötterna. Rotstopp mot intrångsförsök från omgivningen är ett måste. Består omgivningen av kirskål som ingen bryr sig om hade jag inte tvekat att spruta även där. Passar inte metoderna så skaffa en lägenhet.
CITAT (4:an @ 10-05-2011, 07:43)

Precis så gör jag också....drar och drar och drar...kämpar i motvind och har gett upp vissa slag...under rosor t ex...ser ut som jag slagits med en katt när jag försöker! Är det någon som vet om man överhuvudtaget kan trötta ut den genom att dra allt man ser??
Det går nog men du kommer definitivt att tröttna innan kirskålen gör det. Spruta.