Även en lättvariant av LCHF med ganska mycket kolhydratfusk funkar faktiskt om målet endast är att gå ner i vikt. Min gubbe har lyckats gå ner 8 kilo sedan slutet av mars. Tidigare har han, efter åtskilliga försök med den "klassiska" metoden, aldrig lyckats uppnå speciellt varaktiga eller märkbara resultat. Själv har jag testat en ännu lättare variant, pga att jag upplevt att jag inte mått helt bra av dieten, men jag har inte gått ner ett enda kilo. Iofs har jag väl ganska få extrakilon utan mest "sympatibantat" så mej stör det inte men jag är glad för hans skull. Skillnaden på våra varianter är att han ätit både lite mer mat och lite fetare så visst häpnar man allt lite. Det verkar som att vi hållit oss vid någon slags brytpunkt för att få någon viktminskningseffekt. Det märkliga är bara att effekten är så stor trots att man inte håller så strikt på dieten tycker jag. Ska man tolka det som att ju färre extrakilon man har desto striktare måste man vara? Vad har ni andra för erfarenheter? Visst fattar jag väl att man inte fortsätter att rasa hur länge som helst men en liten effekt borde jag ju märkt av tycker man...
--------------------
**Cacki z 3**
|