CITAT (Myosotis @ 16-05-2011, 11:19)

Men det var väl jättebra, den här tråden hade jag inte läst. Jag trodde du var en sån som var allergisk mot gamla trådar?
Jag kan vakna av mina egna snarkningar och ibland av andnöd då jag tydligen glömt bort att andas i sömnen. Men jag tycker det har blivit mycket bättre. Mycket intressant det flera har skrivit om migrän som blivit bättre, jag har sällan migrän nuförtiden.
Att sova i samma rum som hunden funkar inte alls, hon snarkar så jag blir jättestressad. Jag brukar knacka i väggen, vissla, ropa till, klappa i händerna etc. för att hon ska vakna tillräckligt mycket för att ändra ställning, sen kan det vara tyst en stund om man har tur.
Men, jag är inte ensam om "plötslig spädbarnsnöd" i vuxen ålder.. Jag vaknade förr av att jag slutat andas, men det har jag slutat med. Inte att andas, utan nu sover jag och andas duktigt.
Nejdå, jag är inte allergisk mot gamla trådar, det kanske jag sagt? Men jag skulle inte skälla på folk som inte söker och fortsätter på antika trådar (lite kan man väl kolla). På vissa forum har jag sett att folk får skäll för de använder gamla trådar (typ några månader gamla, haha). Jag söker alltid själv här innan jag frågar, drar ibland upp gamla trådar också.. Skapade "trådar vi minns" till och med, eller vad jag nu kallade den.
OT är jag inte heller helt främmande för, hrm.. Men, skönt att din migrän blir bättre "med åren", allt är positivt som går i den riktningen vad det gäller migrän. Jag brukar f.ö låta, knuffa, dänga kudde på sambon som ibland lyckas snarka på ett ytterst irriterande sätt trots snarkskena. JAG snarkar också ibland, speciellt då jag är tät i näsan, man får knuffas...
CITAT (merlin68 @ 17-05-2011, 20:23)

Att sova i samma rum som hunden funkar inte alls, hon snarkar så jag blir jättestressad. Jag brukar knacka i väggen, vissla, ropa till, klappa i händerna etc. för att hon ska vakna tillräckligt mycket för att ändra ställning, sen kan det vara tyst en stund om man har tur.
Vår hund brukar väcka oss då och då när han drömmer lilte extra intensivt, alla benen"springer" och han yler, morrar och skäller så att han ibland vaknar upp av sina egna ljud. Han har t o m ramlat ur sängen när hans dröm-jag jagade

Jag hade problem i vintras när marsvinen var tvugna att bo i sovrummet, de rasslar på och framförallt bebis Henke oinkade så förskräckligt när han trode vi var vakna.