CITAT (CurlySue @ 16-05-2011, 09:33)

ska köpa en skylt "Kamera övervakning", sen kan man ju antingen köpa kameraattrapper som rör sig, men även rigga en webkamera som får stå på.
Jag skulle välja enbart kamera. Det skulle ju inte bara skrämma bort dom utan också sätta dit dom så att även andra slipper att bli av med sina prylar.
En bekant till mig såg en bil som hon tyckte verkade lite mystisk utanför sitt sommarställe i Ungern. Hon skrev upp vad som stod på registreringsskylten.
Minst ett halvår senare hade deras granne haft inbrott och polisen hade inga spår. Då gav hon dom numret och det visade sig vara kända tjuvar och polisen hittade stöldgods hos dom så att de kunde bindas vid brottet. Om vi alla hjälps åt så kan vi troligen minska stölder och inbrott.
Om man skall gå ännu längre så tycker jag det är skrot att samhället inte avsätter resurser för att stämma i bäcken och göra något när barn börjar hamna på glid. Det börjar ju ofta tidigt.
En återgång till bättre gränskontroll vore också önskvärt. Hörde på TV att en väldigt hög andel av dom som sitter i Svenska fängelser är utländska medborgare. Alltså ej bosatta här.