CITAT (*Stintan* @ 18-05-2011, 18:21)

Vet inte vilka du talar om faktiskt. Jag känner ingen LCHF:are som är besatt av sin mat. Nu handlar ju tråden om mat så det är väl inte konstigt att man då skriver om det. När det gäller LCHF så är det ju från början en kost just för överviktiga och såna som har eller är i riskzonen att få diabetes II. Sen att det har anammats som en bantningskost i största allmänhet är en annan sak.
Jag skulle gärna vara ute och röra på påkarna om jag kunde, vet du hur jag ska lösa det? Jag ser ditt inlägg som ett hån mot dem som kämpar för att om möjligt kunna må bättre.
Vad lider du av för åkomma? Kan du träna inomhus, lätta vikter förbättra rörligheten osv? Vissa sjukdomar kan ju vara handikappande som svår reumatism eller ms nervsjukdomar osv och då går det inte att träna kondition kanske?
Jag talar om friska männsikor utan rörelsehinder Stintan!
Att du tar vid dig och tror att jag hånar friska är helt fel men faktum är att folk (friska alltså) rör sig alldeles alldeles för lite.
Vi är byggda att kunna tillryggalägga långa sträckor och våra kroppar är gjorda för att vara i ständig rörelse. Många sitter i kontorsstolar eller står hela dagarna bakom en disk osv - det är helt förödande! Sedan kommer de hem efter en lång dag på jobbet och lagar middag städar lite för att sedan falla ihop på soffan. Detta är inget människovärdigt liv! Vi dödar ju oss själva med vår livsstil, allt käkande och stillasittande ovanpå. Hemskt....