Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Billarm, Tips
          malcolm
          Inlägg 20-05-2011, 22:32
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Idag hade jag en tid för ett läkerbesök och det var inget märkvärdigt med det, jag åkte dit och parkerade bilen som vanligt men när jag skulle därifrån fungerade inte den lilla dosan jag har för att låsa upp bilen och när jag försökte låsa upp den med nycklen började tjuvlarmet att tjuta. Ett hemskt oväsen blev det men ingen reagerade, misstänkte att det hade något med den lilla dosan att göra så jag ringde till sonen och han kom med den andra dosan men det fungerade inte det heller. Vi höll på och strulade ett tag men kom ingen vart så till slut ringde jag efter en bärgare men inte heller han kunde komma fram till varför bilen vägrede att starta. Var i valet och kvlet huruvida jag skulle låta frakta bilen hem eller till en verkstad, beslöt mig dock för att ta hem bilen och så blev det. Väl hemma bytte jag batterier i den lilla dosan och vips så kunde jag stänga av larmet och få igång bilen igen. Efter det åkte jag direkt till Clas Ohlson och köpte en hel karta av dessa batterier (2016) och lade i bilen vilket kostade mig 59:- men det var i alla fall bra mycket billigare än vad de 1100:- som bärgningen hem kostade. Det vill jag ha sagt med detta är att om ni har en bil med dosa för centrallås ch larm, ha extra batterier i hendskfacket! Det har jag numera, att det tjuter när man öppnar med nyckel bryr sig ingen om och ingen reagerade trots att min bil stod och tutade. Trodde polisen skulle komma men icke.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          *Stintan*
          Inlägg 21-05-2011, 12:42
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Inte underligt att Saab krisar wacko.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 21-05-2011, 14:23
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

CITAT (*Stintan* @ 21-05-2011, 13:42) *
          Inte underligt att Saab krisar wacko.gif

Inte krisar SAAB för det här med larm , det talar i stället om att det är en bra bil som många vill ha så det är bäst att skydda den. flirting.gif

Jag tycker inte det är det minsta konstigt med larmet men man måste ju sätta sig in i hur det funkar precis som med allt annat .

Hur funkar larmen på andra bilmodeller ?

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 04:08

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon