Christa, tack att du lyfter upp även den här aspekten!
Någon må tycka att det är hysteri, men jag har börjat bli hystersikt av många saker under de senaste åren av just den anledningen att människor i allmänhet blir bara sjukare. var och varannan är allergisk eller har astma. Diabetes och hjärt-kärlsjukdomar räknar man nästan med att få senast efter 60 år för att inte tala om canser i olika former.
Någonstans kommer allt detta.
Hos oss har vi ändrat kosten, äter över 90% ekologiskt, odlar nästan alla grönsaker ( räcker nästan året om) tvättar med tvättnötter och har ändrat dedo till en sten. Vi köper mycket kläder secondhand och vill hälst göra det med möber också så att det värsta med flammskydd mm. har försvunnit.
Vi stoppade även gräsleveransen för täckodningen från grannen som hade strött ut stroller med mossbeskämpningsmedel, vi vill inte ha dom i våra grönsaker. Det finns så mycket skummt i vår närmiljö, jag funderade inte alls kring nätet, men får väl ta en funderade. Nu har jag ju industrins " sommarväv" som används runt byggställningar, hoppas innerligen att de inte släpper något elakt!
|