CITAT (andersen @ 03-06-2011, 17:05)

Jag förstår inte er som menar att "vi" är för renliga idag, och att det är en orsak till att vi blir sjuka.
Om det nu är så, så borde man få bestämma själv om man vill bli utsatt för bakterier, det kan inte livsmedelsarbetare ha vetorätt på utan jobbar man med livsmedel så skall man följa dom regler och lagar som finns för att skydda alla som köper livsmedel, dvs det skall inte vara ett lotteri om man blir sjuk av maten eller inte. det samma gäller inom andra yrken som tex inom sjukvården.
Jag har aldrig påstått att de som handlar med livsmedel inte skall följa gällande regler vad gäller hantering.
Det jag menar när jag säger att många är för renliga idag som du valde att formulera det, det är att människor som konstant lever i en kliniskt ren bakteriefri miljö är mer emottagliga mot bakterier än de som utsätts för bakterier lite nu och då. Det är min fasta tro att den som utsätts för bakterier av olika slag lite nu och då har ett högre immunförsvar än den som inte utsätts för dem, därmed inte sagt att man inte ska tvätta händerna efter toalettbesök eller innan man lagar mat eller låta bli att skölja grönsaker man odlat eller handlat.