Myosotis det är inte så enkelt att låta bli att äta det man blir sjuk av om man inte vet vad det är......
Mamamaggan så här i efterhand kan man tycka att dom gick ut för fort. Men tänk om det hade varit samma EHEC abkterier..... Dom hittade EHEC i dom spanska gurkor och fler och fler blev sjuka i tyskland. VAd hade hänt om dom hade haft rätt men inte sagt nåt????
Nu va<r det ju en grupp kvinnor och en grupp danskar i en restaurang i Lübeck och en del av dom blev sjuka. Inget fel på restaurangen men vad var det somm alla åt av? Det försöker dom nu får fram så att dom kan undersöka det.
Det är ett pussel att få fram en gemensam nämnare på vad folk åt.
Jag följer det i tysk TV och nyheter, inte bara för att vi vill åka till Kiel utan för jag familj och många vänner där.
Jag är förvånad att folk inte har fått panik där, dom tar det än så länge bra.
Man skall inte sprida panik och man skall definitivt inte sprider rykten
Gnon många läkare säger att tvål och vatten räcker. Man sakll inte ta död på alla bakterier.
Men när man ser folk nyser i handen och sen ta ut färska frallor med samma hand, ja då är man inte förvånad längre att det sprids sjukdom. Har sett det här i vår ICA affär. Eller varför måste folk klämma på alla tomater när dom sen köper en (1 !)
Elisabeth
Redigerat av Elisabeth-Västkustkolonisten: 04-06-2011, 14:24
|