CITAT (Fix @ 03-06-2011, 20:15)

Ja synpunketen att inte odla något ätbart på balkongen kan jag förstå om man har baklongen mot en trafikerad gata!
Visst är det lite trafik här där vi bor men det är ändå en bit bort så jag odlar lite av varje som är ätbart. Vi har turen att ha två balkonger en på 5 kvadrat som det blir sol på från kl 12.00 tills den går ner = min odlingsbalkong. Den andra balkongen får vi och ett par tre gäster plats att sitta på också, inte bara växter :-) Där har jag bara "lite" perlagoner och lite slinger växter på katt nätet som ger lite skugga till oss människor.
Jag odlar "plocksallader" av div slag, dill persilja för husbehov, rosmarin, oregano, timjan, dragon, citronmeliss... div kryddor.., dofter... smultron och jordgubbar, rabarber, perlagoner och perlagoner igen, lavendel. blomman för dagen slingrar på katt nätet + svartöga och kardinalstjärna, luktärt... Sockerärter och vanliga ärter, vaxbönor, tomater, paprika, chili... En hink med potatis till midsommar :-) Nerium oliander, 2 st Äh... nu försvann namnet!!! en VANLIG medelhavs växt..... + lite till.....
Tusan vilken trevlig tid vi går in i nu :-) Odla odla och vattna vattna........
Jag saknar mitt körsbärsträd... det blev För stort förra sommaren.... snyft!! Men jag får åka till min bror och titta på det och äta körsbär, han tog hand om det och räddade det ifrån sågen.
Har någon lyckats med bravaden att ha en magnolia på balkongen (ej inglasad!)???
Nej, jag funderade på magnolia men dom verkar kinkiga med det som är ovanför rötterna. Drog slutsatsen att dom måste vara i ensamt majestät i den bamsekrukan som dom måste ha, sådana eremiter får jag vänta tills jag kommer in i en mer sparsmakad-zen-period i mitt balkongliv.
Undrar hur länge du hade ditt körsbär?
Har ett chokladkörsbär som jag köpte på Älvsjömässan som jag tänkte göra som du gjort med. Njuta så länge jag kan och försöka hinna ge bort den innan den blir för stor att frakta bort.
CITAT (lovwal @ 06-06-2011, 16:58)

Oj, det lät spännande! Men får verkligen en magnolia, andra växter och människor plats samtidigt på en balkong?

Balkongodlare ska egentligen mest bekymra sig över om det blir för tungt. Vill inte att balkongen blir en snabbhiss ner.