CITAT (Mia @ zon 3,05-10-2004, 10:48)
Men det är väl klart att man ska agera om man blir felaktigt behandlad. Särskilt som det var fler som blev drabbade. Sedan är det kanske inte säkert att ni får någon direkt upprättelse, men man kanske kan hjälpa andra i framtiden.
Håller med de andra i övrigt - hitta en bättre plats att njuta av!
Lycka till!
Exakt min åsikt, det måste om inte annat bli klarare regler för säsongscampares rätt till sin tomt.
Har pratat med Scr idag och de är helt på min linje. De i sin tur har kontaktat tidningen "Husvagn och camping" som också kontaktat mig för ett reportage om hur reglerna ska vara, p.g.a. det som hänt.
Ja det kan tyckas konstigt att man bor i sin husvagn i stället för att skaffa egen tomt och stuga.
För det första är det naturligtvis en ekonomisk fråga, var bor du i hus 100 m från vattnet för 1000 kr i månaden. Ingen elräkning, ingen sopavgift fördelarna är många.
Vi har redan ett hus och en trädgård, det vi haft därute har varit bonusen, vi hade det redan innan vi flyttade hit.
Dessutom har vi den mobila möjligheten kvar, vi åker en del med vagnen höst och vår.
Från början skulle vi vara därute bara medans barnen var små, men så fick vår flicka en hjärntumör som begränsat oss en del, därför har vi blivit kvar.
Nu kommer vi naturligtvis inte att åka dit även om vi får upprättelse det är vi rörande överens om, även våra kompisar och grannar därute drar nu därifrån och tillsammans hittar vi ett nytt ställe eller andra möjligheter.