Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Var köpa kompostskruv?
          Bengt Byström
          Inlägg 04-06-2011, 12:28
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 52 214

Vid ett besök i södra Sverige såg jag en kompostskruv i plast, som mycket effektivt blandade komposten, men jag kan inte hitta den på nätet eller i butiker. Någon som vet var man köper en sådan?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Tapio
          Inlägg 04-06-2011, 17:59
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 400
          Medlem nr: 2 402

Halaj!

Nu har inte en aning om hur den kompostskruv du pratar om ser ut, men själv använder jag en jorborr jag köpte på Jula, om jag inte minns fel. Den kostade typ 150-200 kr, och funkar bra, tycker jag.
          Den är nog tänkt till att borra hål i jorden, för plintar och sånt, men gör samma jobb i komposten.
          Fast den blandar ju inte av sig själv, utan jag borrar mig ner och så drar jag upp den och blandar på så sätt i komposten.

//T

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 07-06-2011, 20:07
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

CITAT (Tapio @ 04-06-2011, 18:59) *
          Halaj!

Nu har inte en aning om hur den kompostskruv du pratar om ser ut, men själv använder jag en jorborr jag köpte på Jula, om jag inte minns fel. Den kostade typ 150-200 kr, och funkar bra, tycker jag.
          Den är nog tänkt till att borra hål i jorden, för plintar och sånt, men gör samma jobb i komposten.
          Fast den blandar ju inte av sig själv, utan jag borrar mig ner och så drar jag upp den och blandar på så sätt i komposten.

//T

Vilket bra tips, ska ta med mig jordborren ut till komposten och så en stege så att jag kommer upp ; ))

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2025, 21:17

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon