CITAT (Berith @ 08-06-2011, 16:35)

Jag pratade inte om vem som ska uppfostra barnen, utan om vem som ska lära barnen läsa och skriva. Helst också stava rätt och veta skillnaden på det ena och det andra.
Och jag håller fast vid att det är typiskt lärare att säga att om barnen inte lär sej det dom förväntas lära sej - av läraren!! - i skolan så är det för dåligt stöd hemifrån.
Ja du tog nästan orden ur munnen på mig. Visst är våra barn och deras uppfostran/utbildning ett gemensamt projekt men utan engagerade lärare så funkar det inte. Har en kompis som har varit lärare i många år , hon är numera rektor .
Det har inte på något vis gått att diskutera med henne , en lärare gör aldrig fel !!!! Utom nu när hon är rektor fast då rör det sig aldrig om sådana fel som t ex föräldrar påpekar !! Ganska konstigt , nästan lustigt , eller hur ?
Varför försvarar man sig så som lärare ? Något jag har svårt att förstå. Alla får väl någon gång ( minst !!!) under sitt arbetsliv kritik för hur man sköter sitt jobb ?! Det får man ta åt sig och fundera över , oavsett hur mycket man åläggs att göra i sitt jobb.
Om vi aldrig tar åt oss av kritik så kan vi väl aldrig vidareutvecklas ?!