Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ia Oktober åkte de in!, Vintersquashen är nu skördad!
          Ingrid på Västku...
          Inlägg 05-10-2004, 15:05
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 5 498
          Medlem nr: 20

Hej hopp,

Ja sicket ÅR! För första gången har jag lyckats med två sorters turbanliknande squash, en knallgul och en helgrå ( måste kolla namnen! de är för mig helt nya för i år) och fick massor med urfina Gold Nugget ( som f ö rekommenderas varmt!) Crown Prince F1 gav massor, en Lakota, en Goliath, en 'Lemon' som enligt Baker Creek inte skall ge så mkt jag tror dem :-D jag fick EN.......fick fem Delicata som troligtvis inte hann mogna då de gröna ränderna aldrig kom :/
          Tre urfina Yugoslavian Finger som är någe av den skummaste formen jag nånsin sett....ja det vart cirka 33 st fina squashar!

Trots allt - det biddde squash den här sommaren!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Susanne i Linköp...
          Inlägg 05-10-2004, 20:43
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 048
          Medlem nr: 61

Min squash blev sååå fin i år, sista sommarsquashen (mest Gold Rush, plus en enda Black Zuccini) tog jag in idag, lite sent för de flesta var lite spruckna och de minsta såg frostskadade ut men jag har fått så det räcker tidigare i år. Turks turban blev usel i fjol, jag hade bara en planta och tydligen pollineras den inte av vilken squash som helst för det var bara ett anlag som inte ruttnade bort och det kom igång för sent. Men i år hade jag två plantor, och tre fina "turbaner" blev resultatet, lite väl stora att ha som prydnad egentligen men ändå!

Pumpor odlade jag för första gången i år, fem plantor på en komposthög särskilt hopsläpad för ändamålet. Två stora, fina Halloweenpumpor har jag skördat hittills och två till väntar i landet (de växer lite skyddat så jag törs ta risken att det blir frost igen).

Nästa år måste jag göra som du, Ingrid, och ha lite annorlunda sorter, squash är ju kul!

--------------------
          Alla morgondagens blommor gömmer sig i de frön som sås idag.
          Kinesiskt ordspråk

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-08-2025, 08:24

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon