CITAT (ingrid fuxwall @ 11-06-2011, 20:21)

Gjorde slut på tre par Treton sistlidna år - trots att jag först lagade dem med special lim, även det inköpt på Granngården, och sedan med sådant som man lagar slangar med - skräp stövlar tycker jag alltså så för mig blev stövelkostnaden 499 * 3 för ett år.
Då borde du ha reklamerat dom. Tretorn har en gräns på två år. Kommer du tillbaka innan dess så får du pengarna tillbaka.
Det är ju viktigt också att Tretorn får veta att de inte håller. I och för sig tror jag att de vet det men i alla fall. De har själva sagt att de skall hålla minst 2 år.
De skulle som sagt säkert gå i konkurs om de höll så länge som dom gjorde förr men det är ju ett aber när de börjar läcka när man är ute i skogen och ganska irriterande när dom inte ens håller ett par år.
Om du har stövlarna kvar så är det kanske inte för sent att reklamera. Tretorn brukar inte vara så kinkiga på den punkten.
När jag reklamerade ett par till COOP visade sig dock att dom inte skickar tillbaka dom till Tretorn utan tar kostnaden själva och slänger stövlarna.
Granngården tror jag i alla fall skickar dom till Tretorn.