CITAT (malcolm @ 11-06-2011, 15:21)

Grattis till nya kyl/frysen.
Har heller aldrig hört talas om märket Candy men det kan vara bra för det, min första nya kyl/frys som jag köpte hit var ett Philips och höll i två år och två veckor, precis 14 dgr efter det att garantin gått ut och grannfrun köpte ett likadant samtidigt men det höll ytterligare en vecka så ett välkänt märke är ingen garanti.
När jag fyllde 50 fick jag en del pengar från jobbet och de fick bli grundplåten till en ny spis, det blev en Grepa också ett för mig okänt märke men det var den enda med de funktioner jag ville ha till vettigt pris. Är dock helnöjd fortfarande med spisen efter sex års daglig drift.
Är lite nyfiken på hur stor kyldelen är i förhållande till frysdelen i ert nya skåp, i det skåp jag har nu tycker jag kylen är för liten och det blir lätt fullt där fast det bara är sonen och jag. Har dessutom en fullstor frys så egentligen skulle jag vilja ha ett skåp med 55 cm bredd som enbart var kylskåp.
Här är en länk till vårt nya kyl/frys
CandyDet känns lite mindre än vårt förra av märket Zanussi, alltså inte så djup, men jag har inte mätt, är glad för att mjölken inte surnar.
Pius