CITAT (*Stintan* @ 12-06-2011, 20:55)

Varför går du omvägen att låta henne kissa på tidning? Ta ut henne efter lek, mat och när hon sovit och lite då och då extra så hon lär sig att det är ute man ska kissa och inte inne på en tidning. Ser du att hon är på väg att sätta sig så lyft upp henne och gå ut. Gå till samma gräsplätt varje gång hon ska kissa och stanna där tills hon gjort det hon ska. Ta ut henne ensam så att hon inte distraheras av din andra hund. Se till att hon inte blir överstimulerad utan får sova tillräckligt annars har du snart en stressad vovve
Nej det är inte revirmärkningar! Ta det lugnt och lycka till
Jag tycker inte att jag märkt något speciellt med faser. Dom utvecklas ju från valp till vuxen hund så det är ju inte konstigt att det kommer trotsperiod och könsmognad osv men det lugnar ner sig så småningom.
Självklart går jag ut med henne, hon var van att göra det ute när jag köpte henne. Hon är duktig på att gå på tidning när jag missar hennes signaler. Kisserunder tar jag bara med valpen, annars följer den vuxna med ut. Men jag undrade eftersom hon kissar ofta vissa dagar och mindre vissa dagar, vissa dagar kissar var 15 minut. Då i regel bara en liten skvätt var gång. ibland kissar hon mycket ute och går sen in och kissar lika mycket igen. Men det är kanske normalt, bara jag som är bortskämd med min förra hund.