Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Idag är jag ledsen och arg...
          silos
          Inlägg 14-06-2011, 13:01
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Varje vår har jag stoppat Solros frön i rabatter på våran gård,men nu är det stopp!!!
          Enligt fastighets skötaren har flera hyresgäster klagat och sagt att det är inte fint med Solrosor thumbdown.gif angry.gif ranting.gif

Grannarna vill hellre ha asfalt och en död gräsmatta! fear.gif -cry-.gif

Redigerat av silos: 14-06-2011, 13:02

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          *Stintan*
          Inlägg 14-06-2011, 13:28
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Trist men bor man i hyreshus kan man inte göra mycket åt utomhusmiljön utan värdens tillåtelse och klagar grannarna får man finna sig i det. Säkert finns också nåt avtal med något företag att sköta utomhusmiljön på ett visst särr och där tas säkert ingen hänsyn till om någon hyresgäst petat ner frön.

Här där jag bor kommer en snubbe en gång i veckan med en stor gräsklippare och kör över i stort sett allt som växer. Som om det inte räckte så springer en annan gubbe efter med röjsåg.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          silos
          Inlägg 14-06-2011, 15:45
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (*Stintan* @ 14-06-2011, 14:28) *
          Trist men bor man i hyreshus kan man inte göra mycket åt utomhusmiljön utan värdens tillåtelse och klagar grannarna får man finna sig i det. Säkert finns också nåt avtal med något företag att sköta utomhusmiljön på ett visst särr och där tas säkert ingen hänsyn till om någon hyresgäst petat ner frön.

Här där jag bor kommer en snubbe en gång i veckan med en stor gräsklippare och kör över i stort sett allt som växer. Som om det inte räckte så springer en annan gubbe efter med röjsåg.

Visst är det så.jag fick dock tillåtelse att så blommor av Fastighetsägaren.Jag har arbetat många timmar med rabatterna,men nu är det slut med det!

Dessutom kastas det salt på ogräs och även ättika används.Jag gråter för detta!

CITAT (Alba @ 14-06-2011, 14:31) *
          Och sen klagar de på att miljön i hyresområden är trist.
          Jag hade varit jätteglad om någon satt solrosor då jag bodde i hyreshus.
          Det händer ju att fröer av fågelmat sår sig själva - hur gör de då - klipper de bort solrosen.
          Förra sommaren fick vi en självsådd solros mitt i gräsmattan och jag var jätteglad över den.

Hitintills har Solrosorna fått vara kvar,men nu är de små skotten borta sad.gif

Visst blir man glad när Solrosorna blomma!

CITAT (Blomstertanten @ 14-06-2011, 15:43) *
          Hur sjutton kan man tycka att det är fult med solrosor????

Försök "förhandla" med värden om att få en rabatt att sätta blommor i!
          Där jag bor blev bovärden bara glad över att vi satte blommor och gjorde fint och nu har vi lyckats få till ett avtal så vi är självförvaltare. Mot ett avdrag på hyran så är vi fem som sköter om vår gård. Vi klipper gräs, rensar rabatter, planterar, sopar och håller snyggt. Vi har även fått pengar avsatta till att göra inköp för, så vi kan handla växter och lite redskap, parasoller och diverse annat.
          Och allt började med att vi sådde lite fröer och satte plantor bland buskarna! Nu har vi finaste gården i området biggrin.gif och får själva bestämma hur vi vill ha det i samråd med övriga hyresgäster.

Så började jag med här och även jag fick all material,jord,blommor,nya trädgårdsmöbler etc...
          Jag skall nog ta och fråga värden om detta,han har varit så bra alltid!

Underbart att ni är flera som arbetar tillsamman och att ni fått hyran sänkt!

CITAT (*Stintan* @ 14-06-2011, 14:36) *
          Ja dom klipper. Jag hade självsådda penséer under min balkong för ett tag sen. Ingen kan ju gå där för det är så lågt och dessutom torrt så inget gräs växer men nog sjutton var gubbarna där och kapade blommorna.

FY för sådana gubbar!!!!!!

Citera

Inlägg i den här tråden
          silos   Idag är jag ledsen och arg...   14-06-2011, 13:01
          Elisabeth-Västkustkolonisten   Trist men bor man i hyreshus kan man inte göra myc...   15-06-2011, 13:36
          Alba   Och sen klagar de på att miljön i hyresområden är ...   14-06-2011, 13:31
          *Stintan*   Ja dom klipper. Jag hade självsådda penséer under ...   14-06-2011, 13:36
          tummeliten   V ad är det för tråkmånsar som bor där ,säg att de...   14-06-2011, 14:01
          silos   V ad är det för tråkmånsar som bor där ,säg att de...   14-06-2011, 15:52
          Blomstertanten   Hur sjutton kan man tycka att det är fult med solr...   14-06-2011, 14:43
          Myosotis   Varje vår har jag stoppat Solros frön i rabatter p...   14-06-2011, 16:04
          merlin68   Solrosor är såååå fina. Dumma grannar du har, hur ...   14-06-2011, 18:47
          ingrid fuxwall   Det finns gnällpersoner överallt men viktigast är ...   14-06-2011, 18:59
          malcolm   Hur tusan kan någon klaga på blommor, vad det än m...   14-06-2011, 19:07
          mamamaggan   Ja , vad är det för folk som klagar på blommor ???...   14-06-2011, 19:26
          silos   Ja , vad är det för folk som klagar på blommor ???...   15-06-2011, 07:13
          ängsvädd   Fy f-n vilka fyrkantiga betongmänniskor - fördjävl...   15-06-2011, 08:28
          silos   NU ÄR JAG LYCKLIG!!!!! :bravo:...   15-06-2011, 09:02
          ängsvädd   NU ÄR JAG LYCKLIG!!!!! :bravo:...   16-06-2011, 08:57
          merlin68   Gratulerar :blomma:   15-06-2011, 11:23
          mamamaggan   Elisabeth , Silos hade tydligen en överenskommelse...   15-06-2011, 14:16
          silos   Elisabeth,jag har pratat med ägaren av våran hyres...   15-06-2011, 15:04
          skogstroll   Det finns en sort som heter Titan och blir jääääät...   16-06-2011, 10:41
          silos   Det finns en sort som heter Titan och blir jääääät...   16-06-2011, 18:42

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-07-2025, 19:33

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon