CITAT (siwky @ 17-06-2011, 18:51)

Rosa 'Zephirine Drouhin' (Thornless rose, Bourbon rose) är en tagglös klätterros som brukar finnas på många försäljningsställen bl.a. Tågarps trädgård (http://www.tagarpstradgard.se/sortiment/rosor_sortiment.html) har den och också Cedergrens i Råå (Helsingborg) men säkert finns den på närmare håll. Annars får du komma hit till Åland eller Stockholm för här finns den ;-) Vi åker ju ibland till Skåne för att köpa växter så välkommen hit!
Den har en en lite speciell historia för den finns med i en Agatha Christie deckare där det spelar en viss roll att den faktiskt är tagglös....
Har skickat bud till min pappa, han ska köra inom Cedergrens när han är i krokarna och titta om de har något jag vill ha.... Är mest sugen på Mme Sancy men Zepherine är alternativ nr 2. Eftersom jag är ett stort Agatha Christie fan vet jag precis vilken bok och vad rosen hade för betydelse

Svennis - tack för info!!! Ska försöka titta förbi när jag har tid och titta på madamen, och lukta på blommorna. Jättefina bilder var det