Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Bandbredd och internetleverantör
          Pius
          Inlägg 17-06-2011, 11:11
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 060
          Medlem nr: 352

Mina frågor till "församlingen" här är just vilken bandbredd och vilken internetleverantör har ni och hur mycket kostar det?

Själv har jag 1,5-2 mbit/s (det lägsta) hos Telia och kostar 252 kr i månaden. Funderar på att skaffa mig lite mer så jag kanske kan se på Voddler.

Men att det ska vara så attans dyrt fortfarande.

Pius

--------------------
          Pius, zon 1

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          fvd
          Inlägg 18-06-2011, 11:44
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 371
          Medlem nr: 25 623

Jag har glocalnet mobilt bredband 189 per mån det lovar 7mbit för det mesta dvs det varierar (det är svårt att kolla jag testade bredbandskollen men den var inte att lita på -jättekonstiga resultat). Jag köper dessutom säkerhetspaket 35 per mån. Det duger att surfa med vilket i princip är det enda jag gör just nu. Det duger inte att ladda ner något med tror jag har inte ens testat. Det jag har gjort är att lyssna på streamade ljudböcker ibland och då sänks hastigeheten efter ett tag eftersom det är begränsning (eller betala 100 kr till) i tid för den köpta hastigheten. Min son som är kunnig i det här säger att det går att få billigare nu så jag byter kanske senare, Återkommer om jag får reda på något bättre. Däremot är jag helt såld på mobilt jag kan ha det med mig och plugga in var jag vill. Köpte en liten bärbar dator samtidigt som går ner i handväskan för 150/mån i 2 år.

--------------------
          Zon 1

Citera
          Pius
          Inlägg 18-06-2011, 15:30
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 1 060
          Medlem nr: 352

CITAT (fvd @ 18-06-2011, 12:44) *
          Jag har glocalnet mobilt bredband 189 per mån det lovar 7mbit för det mesta dvs det varierar (det är svårt att kolla jag testade bredbandskollen men den var inte att lita på -jättekonstiga resultat). Jag köper dessutom säkerhetspaket 35 per mån. Det duger att surfa med vilket i princip är det enda jag gör just nu. Det duger inte att ladda ner något med tror jag har inte ens testat. Det jag har gjort är att lyssna på streamade ljudböcker ibland och då sänks hastigeheten efter ett tag eftersom det är begränsning (eller betala 100 kr till) i tid för den köpta hastigheten. Min son som är kunnig i det här säger att det går att få billigare nu så jag byter kanske senare, Återkommer om jag får reda på något bättre. Däremot är jag helt såld på mobilt jag kan ha det med mig och plugga in var jag vill. Köpte en liten bärbar dator samtidigt som går ner i handväskan för 150/mån i 2 år.

Mobilt bredband verkar helt klart perfekt.

Det kom några år för sent för min del bara. Jag åkte ofta från Stockholm till landet, där jag fick använda modem, då hade det varit bra med mobilt bredband.

Det borde väl spara in pengar också eftersom jag skulle kunna säga upp den fasta telefonen (som jag ändå knappt använder, jag sms:ar och mailar folk). Tidigare hade jag Tele2 men kommer inte ihåg varför jag bytte. confused.gif

Det är krångligt det här med vilken leverantör som är billigast och bäst. Man jag får väl hålla mig till Telia så jag slipper byta mailadress.

Pius

--------------------
          Pius, zon 1

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 18:25

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon