Jämt det står i pressen krig och nöd på varje rad. Våld och förtryck det gör mig ledsen, men kaffe och bullar gör mig glad.
Blir det särskilt äckligt och beter sig folk som svin. Då vill jag deppa så förskräckligt, så då får det bli en mazarin.
Den som inte önskar ramla i förtvivlans lömska fällor måste alltid träget samla på livets små, små glädjekällor.
Våldtäkt och tortyr, ack sådant händer varje dag. Tanken på detta gör mig syrak men kaffe och bullar gör mig glad.
Blir en männska gripen, fast hon varit god och snäll, då är det jag som tar till lipen, Då hjälper det med en karamell.
Bilder av polisen som beter sig grymt och rått sånt för mig riktigt under isen. Då köper jag mig en påse gott.
Allt som verkar rent förbannat och som väger tungt på vågen, får man väga upp mot annat som gör en riktigt glad i hågen.
Pest och översvämning tycker inte jag är bra. Sådant skapar viss förstämning men kaffe och bullar gör mig gla
Redigerat av Ralf: 19-06-2011, 22:04
--------------------
Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter. Danny Kaye (1913-1987) Mitt andra liv.
|