Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Tips mot rödmyror!, Giftfritt knep mot rödmyror
          Katarina Odla.nu
          Inlägg 29-06-2011, 08:29
          Länk hit: #1

Gäster

Hej! Jag har fått en fråga till redaktionen:
          Finns det ingen som har något gammalt "husmodersknep" mot pissmyror (typ som malen kanel för svartmyror). Vore ytterst tacksam för ett bra och helst giftfritt (för barn och hund) tips.

Någon som vet!
          /Katarina på redaktionen

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Tullerull
          Inlägg 29-06-2011, 09:35
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 37
          Medlem nr: 44 056

Usch nu fick jag tillbaka mitt dåliga samvete. Jag har blivit otroligt blödig när det gäller att döda småkryp ute i naturen. Det är ju ändå deras naturliga miljö.. Vad ger oss rätten att döda dem bara för att vi är större?

Men jag gör det ju tyvärr själv också. Man vill ju inte ha massa myror o sånt där man påtar. Men jag får alltid så dåligt samvete.

För 2 år sen tog jag död på ett helt samhälle pissmyror med roundup. Jag sprutade och sprutade och de sprang där förtvivlat och försökte rädda sina ägg. usch! Jag får så dåligt samvete när jag tänker på det.

Men roundup var effektivt. Jag vet att du söker efter ett giftfritt alternativ, men jag har läst att roundup förlorar sin effekt så fort det kommer i kontakt med jorden/marken. Att det bara är giftigt för bladen de hamnar på liksom.

Ja ja jag vet att det inte är vad du söker.. men det var effektivt myt myror i alla fall. Snyft.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-02-2026, 07:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon