Jag bor i ett hus byggt 1929 så jag vet vilken sits du sitter i...! Böckerna som finns i Gysinge-katalogen "Utvändig renovering" & "Invändig renovering" är guld värda!!!! Ett MÅSTE köp, eftersom du liksom jag verkar sträva att komma tillbaka till 20-talet. Dock är priserna mer humana på bokus & adlibris. Sedan har Hans Mårtensson skrivit en massa bra böcker. Ellen Keys hus Strand är byggt på 10-talet men andas mycket 20-tal. Finns säkert någon bok endast om det, annars går det ju att besöka det

. Vårt hus är mycket 20-tal men ett hus byggt 1928 kan ju också dra åt 30-tals stuket. Annars är det väl mycket raka linjer & inte svarvade pinnar & så. Jugend - funkis.
Vi håller just nu på att få till ett kök i rätt stil. Så vansinnigt kul!!!
Har hållt på i ett antal år nu & renoverat vårt hus & det som varit mest värt är nog att ha vår lokala snickare. Vi hittade ett dörrfoder & en golvsockel på ett ställe i huset (några olika sorter har vi hittat!) som vi tror är orginal som vi låtit vår vän snickaren göra åt oss i alla rum (snart...), nu har han då fått vår köksritning, så vi går i spänd förväntan medans vi gör allt underarbete.

Det här är min stora passion, ifall någon inte skulle ha lagt märke till det