Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Någon som vet vart man hittar..., Bok om arkitektur
          Zanna
          Inlägg 08-10-2004, 07:27
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 385
          Medlem nr: 2 794

Jag bor i ett hus som är byggt 1928 och skulle vilja ta fram lite tidstypiska detaljer i inredningen vid renovering (köksinredning, lister, kontakter etc). Jag har letat efter litteratur och information på Internet, hos bokhandlarna och Svensk Byggtjänst men kan inte hitta något.

Finns det någon här i forumet som vet vart man kan hitta sådan litteratur eller information?

--------------------
          Susanne zon 3 (4)

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Eleanor
          Inlägg 08-10-2004, 21:44
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 170
          Medlem nr: 1 185

Jag bor i ett hus byggt 1929 så jag vet vilken sits du sitter i...! Böckerna som finns i Gysinge-katalogen "Utvändig renovering" & "Invändig renovering" är guld värda!!!! Ett MÅSTE köp, eftersom du liksom jag verkar sträva att komma tillbaka till 20-talet. Dock är priserna mer humana på bokus & adlibris. Sedan har Hans Mårtensson skrivit en massa bra böcker. Ellen Keys hus Strand är byggt på 10-talet men andas mycket 20-tal. Finns säkert någon bok endast om det, annars går det ju att besöka det smile.gif . Vårt hus är mycket 20-tal men ett hus byggt 1928 kan ju också dra åt 30-tals stuket. Annars är det väl mycket raka linjer & inte svarvade pinnar & så. Jugend - funkis.
          Vi håller just nu på att få till ett kök i rätt stil. Så vansinnigt kul!!!
          Har hållt på i ett antal år nu & renoverat vårt hus & det som varit mest värt är nog att ha vår lokala snickare. Vi hittade ett dörrfoder & en golvsockel på ett ställe i huset (några olika sorter har vi hittat!) som vi tror är orginal som vi låtit vår vän snickaren göra åt oss i alla rum (snart...), nu har han då fått vår köksritning, så vi går i spänd förväntan medans vi gör allt underarbete. wub.gif wub.gif wub.gif Det här är min stora passion, ifall någon inte skulle ha lagt märke till det tongue.gif

--------------------
          ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤
          Madeleine, i Värmland vid Klarälven, zon 3-4
          Älfgärdet
          ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-07-2025, 19:49

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon