Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Äpplen i komposten?, Funkar det?
          karro
          Inlägg 18-09-2004, 21:39
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 28
          Medlem nr: 4 188

Här kommer möjligtvis en korkad fråga men alla är ju barn i början...

Kan man lägga äpplen i komposten och hur mycket i så fall?

Jag har visserligen bara ett äppelträd men tyvärr är många äpplen drabbade av, som jag förstått, rönnbärsmalen och därför inte så användbara. Men vad gör man med alla äpplen?
          En del har jag tagit rätt på och gjort saft av, men det blir ju till min förvåning rätt mycket äpplen av bara ett träd. Nu ligger det flesta bara på marken och väntar på att jag ska "städa upp" inför vintern...

Jag ber samtidigt alla äppelträdägare om ursäkt för att jag förut (innan jag blev med trädgård) tyckt att ni inte tagit rätt på alla goda äpplen utan bara låtit dem ligga runt trädgården. Nu förstår jag att man inte kan göra hur mycket mos/saft/marmelad som helst... smile.gif

Många äpplen blir det...
          Karro

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Eva i Norrköping
          Inlägg 10-10-2004, 19:59
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 485
          Medlem nr: 316

När det är som värst (vilket det är just nu t ex) kan jag fylla 2-3 lövkorgar med äpplen.....! Man baxnar över hur mycket ett träd kan producera. Jag ställer ut mängder med påsar fulla med frukt på gatan och de går åt, så det är ju bra. Vi kan i vår lilla familj inte göra av med en bråkdel själva, ens om vi bara åt frukt till alla måltider.... ;-)
          Dessvärre är det så mycket av frukten som går sönder ifallet, pga trottoar, en plattgång etc. Så det är bara att slänga i komposten, och den förslår inte långt just nu...

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 31-08-2025, 19:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon