Hej igen! Nu har det återigen dykt upp frågor:) Jag är nu stolt ägare till två dvärg kochin kycklingar och inväntar förhoppningsvis två till nu efter helgen:) Nu när det äntligen har kommit har jag blivit en riktig "hönsmamma":) Kan knappt sova på nätterna för att jag är orolig för dem ,hihi

Idag är det regnigt och lite små rått ute, ska man ändå öppna luckan o släppa ut dem? Kan de inte bli förkylda eller nått?? Barnslig man är men det är ju så små

6 veckor bara!
Sen tänker jag om det finns något man kan hänga upp i dörröppningen plast eller nått som gör att det inte blir samma drag in. Tips??
Sen tänker jag återigen på isoleringen om man bara använder frigolit kommer de sitta och picka sönder den då? Behöver man ha något över?
Har ni tak över era hönsgårdar och isåfall vad för tak? Är rädd att min katt tar sig in för han har kommit in med större fåglar än vad dom är nu!
Har funderat på hönsnät, fisknät, markistyg, plasttak som tak. Fördelar/nackdelar?
Själv tänker jag att det hade varit bra med plasttak så slipper de ju regn och snö för de undviker de väl gärna?
Sen har jag hört olika med städning och matning. Vissa säger att jag ska städa (byta underlaget) en gång per vecka annars kommer jag få mask. Andra säger att jag kan göra det en gång i månaden för att jag har så få hönor!
Vattnet byter jag självklart varje dag. Men maten ska den bytas ut varje dag eller bara fyllas på och sen tömmas en gång i veckan?
Sen är det återigen olika vad som sägs om hönsskiten, nu har jag läst om hundar som dött av att äta den och när jag frågade på granngården så sa dem att min lilla hund (fransk bulldog) som högt skulle få i sig 2 hönsskitar om dagen innan hennes njurar slogs ut!!!!
Hur ska jag då kunna veta om hon äter hönsskit?? Ska jag vissa henne det o se om hon tycker det är lockande eller??
Usch vad jobbigt, vore ju hemskt om det hände något