CITAT (Motti @ 16-07-2011, 00:10)

Vi har ett par här i byn som är Gay och är jättegoa och trevliga på alla vis ,vi hamnade där förra lördagen på ett glas vin och då var jag lite nyfiken och
pratade om att de var Gay och hur det var men att det inte störde mig.Har jobbat som frisör och då jobbet med många Gaykillar.I dag gick jag dit med en gurka och skulle tacka för en jättetrevlig lördagskväll men fick världens utskällning för jag tog upp att de var Gay !hela byn vet om det men alla gillar dom och ingen bryr sig här just för att de är så trevliga.Nu sitter jag här och är helt konfys

är det jag eller dom som har fördomar ?jag är jätteledsen över att de känner sig sårade för jag tog upp just att de är Gay men alla i byn vet ju !Och vem bryr sig .
Det var ju synd att det skar sig i er relation Motti. Det finns en bra förhållningsregel,
outa inte någon offentligt så vida de själva inte sagt att det är okej. (outa = (come) out/ komma ut dvs gå ut offentligt). Även om du tycker det är oki med deras läggning och även om andra känner till det och accepterar så finns det kanske andra i byn som inte gör det? Då måste det få vara deras ensak om och till vilka de vill berätta det.
Sen skriver du att du frågade om
hur det var? Ja även gaypar vaknar på morgonen, äter frukost och läser tidningen.... Om man accepterar dom och ser dom som likvärdiga så behöver man kanske inte dissekera deras liv och fråga så mycket hur det är? De kände sig kanske uthängda eller utmålade som väldigt annorlunda om du kom med personliga frågor? Om du träffar en "invandrare" som jobbar i kassan på ICA frågar du om de verkligen bryter upp golvet och odlar potatis och slår sin fru och stänger in sina döttrar? Man behöver inte vara så rättfram utan låta dom själva få berätta.