Jag gav bort hemodlade tomater och TVÅ gurkor förra sommaren till en granne som hade hjälpt till med växthusgrunden (han fick betalt också). Han blev i alla fall glad för grönsakerna.
Huruvida gurka är en stötande symbol ligger väl i mottagarens öga eller fantasi. Jag kan ibland själv ha rätt livlig (?) fantasi...
Jag tror att acceptansen för homosexualitet både är en generations- och kulturell fråga. Inom vissa yrkeskategorier är det synbart vanligare med homosexualitet, musiker, skådespelare, modebranschen, dansare, frisör m.m. Om nu det beror på att man är öppnare med sin läggning där eller att man söker sig till dessa yrken låter jag vara osagt.
Jag har många kollegor och vänner som är homosexuella och har aldrig frågat dem om deras sexliv eller hur det är att vara homosexuell. Varför skulle jag göra det?
En kvinnlig kollega frågade en manlig kollega (gay) hur gammal han var när han kom på att han var homosexuell. Om man tänker efter är den frågan ganska dum. När kom jag på att jag var hetero? Varför ställer man en sån fråga till en gay men inte till en hetero?
Vi har lång väg att gå till ett jämlikt samhälle utan fördomar.