CITAT (Bengalow @ 20-07-2011, 13:42)

Myosotis! Hur skall jag bete mig för att komma ur min dilemma som "5:5-a" dvs dum i huvvet? Skall jag bara hålla med dig, och bortse från de fakta som presenterades i tidningen?
Nej så klart inte. Du kan ju börja med att försöka ta till dig att amstaff (vet inte så mycket om de andra raserna) vanligtvis är SNÄLLA MOT MÄNNISKOR. De är i så fall aggressiva MOT ANDRA HUNDAR och inte mot människor. Jag skulle kanske inte skaffa en amstaff själv nödvändigtvis för jag tycker det är bättre med hundar som går ihop med andra hundar. Vi är rätt många som har skrivit det många gånger inte bara i den här tråden och ändå fortsätter du att skriva att kamphundar är farliga för människor. Därför känns det meningslöst att säga det en gång till, men när du nu frågar så försöker jag väl igen. Det är
ägarna som är problemet. Om du väljer ut de aggressivaste pudlarna och avlar på dem på det oseriösa viset som är fallet med många kamphundsraser och dessutom behandlar dem illa, hetsar dem och gör dem aggressiva så skulle jag tro att polisen får skjuta pudlar hädanefter. Men pudlar har tantstämpel, de är inte tuffa och häftiga att skryta med för unga killar, alltså skaffar de en pitbull.